torsdag 4 oktober 2012

Så dumt, så klockorna stannar!

Jag vet inte vad kommunen tänker. Dom tror dom tänker in i framtiden, men dom missade framtiden.

Jag tar det från början och gör den långa versionen kort. Vi har kanske en av landets vackraste skolgårdar (jag överdriver inte). En stor trädgård med äppelträd och plommonträd. Där eleverna också leker en hel del naturligtvis. Nu är det så att det ska byggas ut för dom allra minsta (förskolan alltså), för att det ska kunna börja fler barn. Vad gör dom, jo dom river ner skolans trädgård och bygger ut där. Det betyder alltså att elevernas lekplats och alla vackra träden försvinner. De har alltså missat att även dom minsta barnen blir stora och börjar skolan. Så småningom blir det ju även fler barn på skolan, men mindre yta att leka på. Dessutom har vi inte fått veta mycket av detta projektet. Nästa vecka ska de börja riva, och redan då försvinner halva skolgårdens lekplats, och vi måste även stänga lekboden där i stort sett alla leksaker finns. Vad blir det för raster?

Sigtuna Kommun i ett nötskal. Vem som helst kan ju hålla med om det inte låter logiskt och är så otroligt korkat. Vem som helst utom kommunsnubbarna.

Idag efter mellis så frågade några barn om jag kunde vara med på fotboll, dom började bli få spelare. Självklart sa jag och rusade in på planen, var på ett av barnen dammar till bollen. Vart träffar den tror ni? Jovisst, rätt i lille Petter. Även idag håller jag den goda minen och fortsätter. I dagens fotboll så hade vilken spelare som helst ramlat ner på marken tagit sig om livet, skrikit och rullat runt 25 varv, men inte jag. Ok, nu skjuter inte barnen lika hårt som Zlatan och c/o, men ändå. Jag kan säga att det tog rätt bra ändå. Så snart ska jag alltså ge mig på konststycket att spela bowling med en blå invalid mittentå och en öm lille Petter.

PS. Kommunen har redan tagit en del av skolans fotbollsplan .DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar