måndag 1 oktober 2012

Borta?

Minns ni Enar, som jag skrev om för ca en vecka sen?
Idag var jag kände jag att jag måste kolla efter på brottsplatsen, då han plötsligt var borta för någon dag sedan. Jag ställde mig frågorna:

Har polisen varit och tagit honom?
Var det någon som kände för grävlingstek?
Ville någon ha en uppstoppad grävling hemma?
Har asätarna slutligen tagit honom?

Att det skulle vara asäterna uteslöt jag nästan med en gång, så jag vet inte varför jag tänkte det. Jag tror inte dom gillar grävling, då hade dom varit där för längesen. Och grävling kanske är svårtuggat. Jag vet inte. Så då återstod polisen, grävlingstek och uppstoppning. Eller kanske rent av att polisen kände för grävlingstek eller pynta polisstationen.

När jag undersökte brottsplatsen så blev det inget utav det.

Varning för stark bild!
Enar var bara nerputtad, eller kastad i diket. Därmed lika sorgligt fortfarande. Där ligger han kvar och kommer att så göra i oändlighet om ingen gör något. Jag skulle så vilja göra något, men det blir lite svårt att ta honom på cykeln. Så frågan är: Vem är det som flyttat på honom?

Finns det något att göra egentligen? Jag vet inte (eller tror inte) om polisen skulle göra något om man ringde och berättade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar