lördag 20 oktober 2012

Jag fällde en tår i natt!

Och det var inte i sömnen. Vad gjorde jag då uppe i natt?
Jo jag var bara tvungen att att se VM-finalen i Triathlon, eller det är klart jag inte var tvungen, men jag ville. Våran Lisa Nordén kunde bli världsmästare. Ska sägas att den gick i Nya Zeeland, därav nattsändning här. Då hade jag inte läst om Lisas natt innan. För er som inte vet så spydde hon hela natten innan tävling (matförgiftning). Hon fick åka in till sjukhus där hon fick ta alla möjliga prover. Hon fick ingen sömn den natten, tveksam in i det sista om hon överhuvudtaget kunde ställa upp. Hon testar att värma upp en stund innan start och bestämmer sig: Jag tävlar!

Vad händer?

Tjejen blir 4:a i loppet och avslutar säsongen som världsmästare. Därmed ett OS-silver och världsmästare på det. I mål kunde hon knappt stå på benen.



Det är väl inget snack. Ge tjejen BRAGDGULDET!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar