tisdag 1 september 2015

Min favorit!

Jag får vänta ända till den 22 januari, men då som alltid tror jag min favorit Chloe Grace Moretz gör en lysande filmroll. Jag har än så länge inte sett en dålig film med henne. Men ända till 22 januari för att få se The 5th Wave, men det ska nog gå. 


Då har jag väntat på något gott och väldigt länge. Den första trailern har kommit och det verkar inte allt för dåligt. Chloes två minuter här talar ganska mycket.

När jag ändå är inne på film så kan jag säga att filmen Flocken har premiär nästa fredag. En film som jag både ville se och inte se. Det för att jag inte vet om jag klarar det. En svensk film som kan vara riktigt bra, om dom nu lyckats. Historien är i alla fall skrämmande, ja till och med verklighetsbaserad. Det är därför jag inte vet om jag klarar av det. Det är om den norrländska byn Bjästa. Ni vet när hela byn vänder sig emot en tonårsflicka som blev våldtagen. Även om dom just nu inte pekar ut Bjästa (tror jag), men filmen bygger på den tragiska händelsen. Något som fick mig att fälla tårar när det hände i alla fall. Jag tycker fortfarande det är bland det mest tragiska som hänt i Sverige. Ok, nu är det mycket mord överallt, men när en hel by går ihop mot en ensam tonårsflicka på det viset som dom gjorde finner jag inte ord för än idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar