söndag 20 september 2015

Vad är det som händer?

+ 30 grader i September.
Det var inte över som jag skrev för någon dag sedan. Idag har det varit nästan molnfritt och stekande sol. Sitta ute var inga problem. Det är ju bara passa på så länge det går och tillfälle ges.


Det var nästan så att fåglarna vände tillbaka.

Jag har också börjat läsa det som sägs vara John Grishams bästa bok. I Mullbärsträdets skugga. Den bok han ska bli ihågkommen för, och då har han skrivit en hel del. Ja jag vet inte hur många. Har inte hängt med på slutet då det kommer minst en bok varje år. Det var länge sen jag läste en bok av Grisham nu, men när jag fick höra om denna var så jublade jag faktiskt. Det var mor som berättade om den, och jag fick den i julklapp. Den har alltså legat ett tag i hyllan, men det kan bli så då jag har böcker i överflöd att läsa.


Då jag fick höra att det var en fristående fortsättning på Juryn så ville jag självklart ha den. Juryn som är en fenomenal bok och en riktigt bra film. Se och läs om ni inte gjort det. Jack Brigance är tillbaka och får återigen försvara de svarta. Nu en svart kvinna som får ärva i stort sett allt av ett dödsbo från en vit man. Inga av den vita mannens barn eller fruar får någonting, vilket naturligtvis får konsekvenser. Jag har bara läst ca 100 sidor, men är redan nu beredd att hålla med vad som sägs om boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar