måndag 31 augusti 2015

3 för 1!

Låter väldigt bra, men kanske inte alltid passar. Synoptik kör ju med det just nu. Vet inte riktigt hur dom tänker?


Att köpa glasögon och få ett par. Det är alldeles ut märkt. Men sen, reklamfilmens budskap som lyder få ett till par och ge bort till någon du tycker om. Då tror jag inte glasögon är det första jag skulle ge bort. 
- Här får du ett par glasögon bara för att jag tycker om dig. 
Dessutom skulle ju den eller dom jag tycker om behöva glasögon. Det är väl inte alla som har någon sådan kär person i sin vänkrets. 

Nu är det inget jag behöver oroa mig för eller tänker köpa, för än så länge behöver jag inte glasögon. Men varför använda det tredje paret. Om nu någon behöver och vill köpa glasögon så hade det väl räckt med 2 för 1.
Jag hade nog som sagt valt att ge bort något annat till den jag tycker om.

Eller ska jag tänka tvärtom. Jag måste nog köpa ett par glasögon ändå, så jag får ett par att ge bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar