fredag 11 september 2015

Då är det dags!

Hockeybibeln är inköpt.



Jag ska göra mitt tips och som vanligt utmana någon av Aftonbladets s k experter. Jag väljer inte Tomas Ros för han lär ändra sig hela tiden och säga att han tippat rätt hur det än går i slutändan. Även om jag har bildbevis på hur han tippat, så är det inte roligt att utmana kappvändaren.
Det har ju också blivit lite annorlunda sedan de utökade SHL med 2 lag (tyvärr kom Rögle med). Så den sista frågan är om något lag från Hockeyallsvenskan kommer upp.
Så då kör jag: Mitt tips, Hans Abrahamsson (min utmanare), och slutligen som jag vill och hoppas.

Hans Abrahamsson:

1. Skellefteå
2. Frölunda
3. Växjö
4. Färjestad
5. Luleå
6. Örebro
.................................
7. Linköping
8. HV71
9. Djurgården
10. Brynäs
...........................
11. Modo
12. Malmö
.......................................
13. Rögle
14. Karlskrona

SM-final: Skellefteå-Växjö
SM-Guld: Skellefteå
Upp från Hockeyallsvenskan: Inget

Mitt tips:

1. Frölunda
2. Luleå
3. Skellefteå
4. Linköping
5. Växjö
6. Färjestad
.................................
7. Djurgården
8. Brynäs
9. HV71
10. Malmö
............................
11. Örebro
12. Modo
................................
13. Karlskrona
14. Rögle

SM-Final: Luleå-Frölunda
SM-Guld: Luleå
Upp från Hockeyallsvenskan: Västerås och Björklöven

Som jag hoppas:

1. Luleå
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Modo
5. Karlskrona
6. Örebro
.......................
7. Djurgården
8. HV71
9. Linköping
10. Malmö
............................
11. Frölunda
12. Färjestad
...............................
13. Växjö
14. Rögle

SM-Final: Luleå-Skellefteå
SM-Guld: Luleå
Upp från Hockeyallsvenskan: Västerås och Asplöven








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar