onsdag 23 september 2015

Det är 14 år sedan!

Och ikväll blev jag påmind. Slog på lite Cmore när jag kom hem och då visade dom (ganska dåliga) filmen Känd från TV. Men det finns något bra med filmen. Låten Lucky Day med Frida Snell.


Henne träffade jag i Umeå. Vi pluggade samtidigt, dock inte samma linje. Jag var kanske en av dom första att höra låten. Ja innan den blev känd från TV och känd överhuvudtaget. En då 19-årig Frida Snell uppträdde då bara sådär vid Lärarhögskolans café skulle man kunna säga. Jag minns att jag tänkte på en gång, att hon kommer slå igenom. Nu blev det tråkigt nog inte så mycket förutom den här låten. Musikkarriären kom lite av sig. Nu till min lycka såg jag att hon tagit upp den igen vid sidan av sitt riktiga jobb med Frida & The Coolants.
Men tänk att jag glömt bort denna låten, men oerhörd glad att jag blev påmind. 
Dessutom är hon ju norrbottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar