söndag 15 april 2012

Tågligisten !!

Den lilla snorungen på tåget hem från Falun i påskas har gjort det. Något är det som retar i min hals, och jag är helt säker på att det är alla bakterier som flög omkring i tågvagnen då. Det är nästan så att jag vill ha tag på resten av resenärerna för att få reda på om dom drabbas av samma sak.
En annan som jag absolut vill ha tag på är den lilla snorungen som orsakat detta. Bunta ihop honom lite och fråga vad han egentligen tänkte på. Men snäll som jag är så hade nog gett honom en påse halstabletter, näsdukar och en flaska vatten. Bara för att visa honom att det finns något som kan lindra om det skulle hända igen. Sen kan väl han bli skuldsatt för oss andra resenärer som nu fått en släng av det han satt där och smittade ner oss med. Mest synd tycker jag nog ändå om den person som satt alldeles bredvid honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar