onsdag 4 april 2012

Här sitter jag nu igen !!

Tidigare än vanligt, men vad gör väl det. För nu är det värme, varmare än man tror.
Vad gör jag då hemma så här tidigt, ännu en dag. Ja när man har helklass hela dagen då ska man få sluta lite tidigare. Idag var en sådan dag igen. Nu var det inte idrott det handlade om förstås, utan en vanlig skoldag i klassrumet med det som hör till. Ja man eller jag i detta fallet (och som oftast) är då över allt. Nu har det gått lugnt till. Så det har varit en rätt härlig dag och skön dag, om man bortser från morgonen.

Nu har vi kommit till den där perioden då man inte vet hur man ska klä sig. Man får helt enklet ta med sig dubbla jackor. För på morgonen när jag åkte till jobbet, då var det -4 grader, för att sedan vid lunch bli +10. Nu sitter jag här i t-shirt på altan i solen där det är +23.
Så det kan vara. Rena vintern ena timmen och sommar nästa.

Ja ja, jag fick sluta tidigt och därmed kunna njuta ordentligt när det väl går. Så jag ska nu passa på och ta tag i den fantastiska boken igen, så att jag snart kan tala om för er att det verkligen var den bästa bok jag någonsin läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar