måndag 16 april 2012

Lindas stövlar !!

Är det något avtal Tv4 och Linda Lindorff har har? Vad hon än gör för program så ska hon kliva runt i sina röda gummistövlar. Jag såg slutet på hennes nya program Trädgårdsdrömmar. Där hon besökte en förskola som skulle få ny trädgård och lekplats. Nog gick hon omkring i sina gummitstövlar, dom gummistövlar hon går runt i alla avsnitt av Bonde söker fru. Det handlar inte om väder och vind, för hon har dom alltid. Och även om hon bär kort klänning eller jeans. Dom röda gummistövlarna är på.

Det måste ju vara bestämt. Ska du leda det här programmet så ska du ha stövlarna på dig. Eller ett krav från Linda att jag måste få ha mina gummistövlar på mig om jag ska leda program. Jag skulle vilja se Linda leda en stor gala i galaklänning och hela baletten. Har hon stövlarna på sig då också.

Varför hakade jag nu upp mig på det?

Ja inte vet jag.
Kanske för att jag aldrig själv ägt eller haft på mig gummistövlar sen jag var hur ung och liten som helst. Kanske för att jag tycker att det ger en fel bild av Norrland, att norrlänningar alltid springer omkring i gummistövlar (ja Linda är född i Vilhelmina, har du inte hört talas om det, eller inte vet vart det ligger så får du googla själv).

Äh! Jag vet inte, det är klart det inte är, strunt samma.

1 kommentar:

  1. Jag tycker både hon och stövlarna är snygga och speciellt tillsammans! De syns! Skulle gärna se att det fanns röda gummistövlar till oss män också fast utan snören och annat dekorativt trams!

    SvaraRadera