måndag 9 april 2012

Bara att gratulera !!

Jag hade mina aningar redan innan säsongsstart. Nu är jag helt övertygad efter att ha sett premiären.. Tyresö FF kommer att vinna damallsvenskan. Utklassar Kif Örebro (som inte är ett dåligt lag) med 7-0.


Och det är inte bara för att de har gjort årets värvning (dam- som herrfotboll) i svensk fotboll i och med Marta Viera Da Silva. Vilket lag dom har, och då har dom ändå ordinarie spelare skadade. Öqvist har en boll i magen och spelar inte denna säsong. Bäst idag av det jag såg var dock inte Marta. Jag har aldrig hört talas om Veronica Boquete. I Spanien sas hon vara damernas svar på Xavi. Jag förstår varför. Hon överglänste alla inkl. Marta, och då ska det sägas att alla andra inte var dåliga. Nä, det finns nog inget lag som kan slå dom.

Grattis Tyresö FF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar