fredag 27 april 2012

Inför VM !!

Både ris och ros från min sida. Jag som trodde Per Mårts skulle bli bra som förbundskapten, men vad han och Johan Garpenlöv tänker ibland vet jag inte. Nu känns det lite sådär inför VM. När dom spelat träningsmatcher nu innan, med bl a två förluster mot Schweiz. Då uttalade sig Mårts att dom enda som är säkra på en VM-plats är målvakterna Enroth och Fasth. Jag förstår inte varför han satsar på dom alls. Vad Enroth gör i truppen har jag ingen aning om. Vad har han gjort som är så bra? Fasth likaså, den form han hade ifjol har han inte varit i närheten av i år. Vart är guldhjälten Niklas Svedberg? Han är i sitt livs form, ångan uppe. Får han spela, nej och är förmodlingen inte ens på tal. Nä vi tar in Enroth bara för att han är proffs i NHL. Jag ser Svedberg som tio gånger bättre eller mer just nu. Då får Enroth spela i vilken NHL-klubb han vill (han spelar i Buffalo, eller har fått stå någon match). Fasth kan få var med som båsdörrsöppnare.

Sen gäller det andra NHL-proffs också. Vi tar in dom bara för att dom spelar just där. Viktor Stålberg, Marcus Krüger bl a. Vad har dom gjort som gör att dom platsar i truppen? Då finns det en massa elitseriespelare som skulle göra det mycket bättre.

Ros blir det för att Zetterberg, Franzen och Kronwall kommer, men hur mycket Mårts och Garpens förtjänst det är vet jag inte. Det känns i alla fall som självklara val. Sen hoppas jag bara att Erik Karlsson tackar ja och ansluter.

Jag tror det kommer att bli ett skit-VM p g a för osäkra målvakter. Det kan räddas om Zetterberg, Franzen och Silfverberg gör någonting spektakulärt framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar