tisdag 23 juli 2013

Så var det gjort!

Idag strålar solen som bara den, inte ett moln på himlen. Så idag så skedde det. I denna värme var det perfekt att svalka sig. Med + 25 i luften gick inte att ångra sig. Vi gick ner till havet med badtermometern. Tog på oss till badshorts. Det var lågt vatten eftersom vindarna tog med sig vattnet utåt, vilket innebar att vi fick gå en bra bit ut för att få rättvis temperatur på mätaren. När jag så stod där hade jag vattnet nästan ända upp till Lille-Petter. Det var med andra ord bara att kasta sig i. Ganska snabbt var vi uppe, men jag doppade hela mig i alla fall.

Jag ska inte tala hur varmt (förlåt kallt) det var i vattnet.

Men första doppet är i alla fall avklarat, och fortsätter det såhär i dagarna är jag säker på att det blir fler dopp.

Så till något helt annat. Visste ni att månen var full igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar