tisdag 30 juli 2013

Igår var det Uggla!

Idag är det tisdag. Snart är det onsdag.

Nu blir det inte heller något mer stugbesök. För den här sommaren är det över, men det har varit otroligt skönt. Hunnit doppa mig en hel del i havet. Och ja, det går att bada även här uppe. Jag lovar, isen smälter och vattnet värms upp.

Men nu är det färdigt med det i norr i alla fall, får se vad som väntar i söder när jag återvänder dit efter en skön tid här uppe. Nu är det ändå några dagar kvar att njuta av myggen och Norrlandsluften. Ska dock förklara att det första av dessa ord är att ta i. För så mycket mygg har det inte varit här. Det är bara fördomar om Norrland. Det är kallt, det är snö, det går inte att bada, det går isbjörnar på gatorna och det är en massa mygg. Inget av det stämmer. Jag är rätt säker på att det första jag kommer att få höra av kollegorna när jag kommer tillbaka är. "Hur har du haft det bland myggen?"

Jag kan inte göra annat än att säga sanningen, och sen om dom tror på det eller inte är upp till dom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar