tisdag 17 januari 2017

Nu får dom ge sig!

Dom har redan gjort för många och hållit på för länge. Och visst trodde jag att det skulle bli ett slut efter den senaste "Sista dagen" då Beck går i pension, men så fel. Nu planeras det fyra till. Det blir nummer 35- 38. Något som jag inser är 38 för mycket.


Bara bygga vidare på karaktärer och Maj Sjöwall får ingenting. Det är bara dom tidigare filmerna som bygger på Sjöwall och Wahlöös som är bra. Det här är att gå för långt och bara nöta ur en karaktär. När dom dessutom valde att ta livet av Gunvald Larsson, så ska det ändå fortsätta. Jag förstår inte. Det är likadant med Kurt Wallander. Jag blir så less på dom. Det är väldigt få av de 38 filmerna med Beck som jag sett, och dom jag sett kommer jag inte ihåg något ifrån. Vet inte ens vad dom heter. Något jag inte bryr mig om heller, och jag tänker inte se dom nya heller. Det enda jag tycker är att det ska ta slut, och det borde ha skett för längesen. Av vilken anledning gör dom filmerna? Pengar, pengar. Ja möjligtvis, men så bra går dom inte och dessutom borde som sagt Maj Sjöwall få alla pengar. Det är ändå hennes karaktär dom snor och hittar på nya usla manus till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar