lördag 21 januari 2017

Melodikrysset v. 3 2017

Godmorgon krysskamrater. Då har vi kommit fram till  slutet på v. 3 och jag sitter beredd med krysset och er. Det är ett nollgradigt Märsta, kanske någon plusgrad. Snön är nästintill borta. Någon snöfläck ligger kvar här och där och isfläckar därtill. Nu räknar jag inte dom snöhögar som blivit skottade till berg. Nu ska vi i alla fall ta oss an melodikrysset. Den dagen då Trump nu tillträder som USA:s president. "Hjälp!". Eden svor han igår.




L 5 Det börjar med en duett där den manlige artisten är Magnus Uggla.

V 7 "Jag är en astronaut" Ja tänk att Linus Wahlgren får leva med den fortfarande.

V 1, L 1 En riktig dubbelfråga. Orups "Från Djursholm till Danvikstull"

L 4 Ica-Stig är väl artistnamnet. Fast det går ju inte in. Då får vi ta Carl Johan "Loa" Falkman istället.

L 3, L 11 Dra mig baklänges. En riktig dubbelfråga igen. Han kan ju. En rockklassiker, javisst. Men jag tyckte inte denna version av "Stairway to heaven" var speciellt bra. Fick verkligen anstränga sig för att höra att det var den. Sen borde det vara förbjudet att göra så med den. Tala om att förstöra en låt.

V 9 Det där var countryartisten Waylon Jennings som sjöng med Emmylou Harris.

V 8, L 12 Han klarade inte hela vägen, för detta är inte en dubbelfråga. Två helt olika melodier. Skämmes! På den första skriver vi in tigrar och på den andra frågan blir det lejon.

V 6 "Gamle Svarten" lite omskriven. Vad jag vet så var det en häst och en häst gnäggar.

L 2  Jag får inte in något annat land än Ungern. Sen vad det är för stycke är oviktigt.

V 10 Harpo Marx låtsades alltid vara stum.

V 13 Filmad musikal i form av "Sound Of Music" Här "Do Re Mi" med Carola som fick vara med dubbelt i krysset idag.


Slutfaciterat:

L 5 Magnus
V 7 Linus
V 1 Djursholm
L 1 Danvikstull
L 4 Loa
L 3 Stairway
L 11 To
V 9 Waylon
V 8 Tigrar
L 12 Lejon
V 6 Gnäggar
L 2 Ungern
V 10 Stum
V 13 Of

Nu fortsätter dagen i en sån där superlördag igen. Nu Vinterstudion med skidor från Ulricehamn. Sedan tar sig Luleå an Färjestad på hemmaplan. Och efter det möter Leeds Barnsley på bortaplan. Ja sedan är väl dagen i stort sett klar. Kanske blir det någon film som avslutningen innan sängen väntar igen. 

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar