fredag 16 september 2016

SHL-premiär!

Äntligen så drar SHL igång igen, och en ny säsong med härlig hockey väntar. Ni känner säkert till mig som ett stort fan av Luleå Hockey. Innan starten så brukar jag ju tippa och utmana någon s k expert på Aftonbladet. Jag väljer som vanligt att inte utmana Tomas Ros, eftersom han alltid tycks ha rätt. Då han ändrar sig lika ofta som en vanlig svensk byter strumpor och kalsonger. Jag väljer istället denna gång Anna Lindbäck.


Jag tippar först som jag tror och sen som jag hoppas.

Jag tror:

1. Skellefteå
2. Linköping
3. Frölunda
4. Luleå
5. HV71
6. Färjestad
7. Växjö
8. Brynäs
9. Djurgården
10. Örebro
11. Leksand
12. Malmö
13. Rögle
14. Karlskrona

SM-Final
Skellefteå-Linköping
SM-Guld
Skellefteå
Upp från Hockeyallsvenskan
Modo och AIK

Jag hoppas:
1. Luleå
2. Skellefteå
3. Brynäs
4. Leksand
5. HV71
6. Karlskrona
7. Örebro
8. Linköping
9. Frölunda
10. Malmö
11. Djurgården
12. Färjestad
13. Växjö
14. Rögle

SM-Final
Luleå-Skellefteå
SM-Guld
Luleå
Upp från Allsvenskan 
Modo och Västerås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar