lördag 10 september 2016

Melodikrysset v. 36 2016

Godmorgon folket. Idag vaknade jag upp till en underbar lördag. Det är sommar. Något som det varit hela veckan i stort sett. Då är det inte många som klagar på sitt jobb, om man inte sitter på ett kontor, eller har något annat arbete som bara är inomhus. 
Nu ska vi försöka ta oss igenom melodikrysset som vanligt. Det finns faktiskt rätt många Bugge-chanser. Men det blir väl bara en massa Taube som det brukar. Jag tror också att Eldeman slår till med en BAO idag.




L 1 Hur gör man en schlager? Jo Eldeman har spelat den ett antal gånger. Och alltid frågar han efter Markoolio eller Bengtzing.

V 5 Ja allt som Astrid Lindgren skrev, komponerades av Georg Riedel. "Jag är en fattig bonddräng"

L 11, V 1, L 2, V 14 Det blev mycket ja, med en dubbel dubbel fråga. Filmen är "De tre musketörerna". Och Sting sjunger med Rod Stewart och Bryan Adams i låten "All for love"

V 6 Fia Jansson

L 4 "Flottarkärlek" med Gösta "Snoddas" Nordgren. Refrängen saknades.

V 9 Karaokeversion på Roger Pontares "När vindarna viskar mitt namn"

L 12, V 8 Elvis Presley sjöng "There goes my everything". Den svenska titeln blev dock "Han är min sång och min glädje"

V 12 Ja Lennart Palm fick vara med idag. Och idag fick ordet herre vara med när "En herre i frack" tolkades.

V 13 Ja vilket kan det vara med två bokstäver och första är O. Jag sitter och funderar på EM, VM, man jag får inte till det. Kan det vara OS kanske.

V 10 Jag kan egentligen ganska lite om Jules Sylvain, men på något sätt så finns det alltid där och det går alltid att gissa på hans namn. Nu blir det ordet litet vi skriver in.

L 3 Visst blev det från "Fem myror är fler än fyra elefanter"

V 7 Från tv-serien "Omaka par"

Slutprognos:

L 1 Markoolio
V 5 Riedel
L 11 Tre
V 1 Musketörerna
L 2 Stewart
V 14 Bryan
V 6 Fia
L 4 Refrängen
V 9 Namn
L 12 Han
V 8 Är
V 12 Herre
V 13 OS
V 10 Litet
L 3 Elefanter
V 7 Omaka

Nu snabbgenomgång och jag stänger som vanligt av radion och kan glädjas åt att det inte blev något med Taube, BAO eller ABBA. Däremot blev det ingen Bugge heller, lite synd. Det kommer en ny lördag nästa vecka. Ja nu har denna bara börjat och jag tar den som den kommer.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar