torsdag 15 september 2016

Flocken!

Ja nu äntligen har jag lyckats se den. Då den gick upp på C more ikväll. Så ruskigt bra film, men så vidrig. Jag mådde dåligt redan efter 20 minuter, men tvingade mig igenom den.



Jag har ju velat se den sen jag vet att den gjordes. Det sägs att den inte handlar om Bjästafallet, men det är ju exakt vad den gör och just det är anledningen till att jag ville se den. Självklart vet jag att det finns påhittade saker i filmen, men till stor del är det just Bjästafallet och därmed en verklig historia som gör den så vidrig. Ja ni kommer säkert ihåg det. När hela byn vänder sig mot en tonårsflicka som blir våldtagen, och alla hyllar pojken istället. Jag kan inte annat än att hålla med alla betygen ovan. Jag kan till och med vara beredd på att ge den en femma. 
Då är det en bra film och något som man gärna ser om. Och nu går den på C more ett bra tag, men jag vete sjutton om jag klarar av att se den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar