lördag 3 september 2016

Melodikrysset v. 35 2016

Godmorgon, godmorgon alla kryssisar. Idag är jag äntligen med er igen. Denna lördag som bjuder på helt ok väder sitter jag i soffan för att lösa melodikrysset. Jag ber om ursäkt för de två senaste gångerna då jag varit ute på annat håll, men idag kör vi tillsammans igen och det finns ju faktiskt några chanser att få in Lill-Marit Bugge. Vi håller alla tummar vi har.




L 1 Det enda dansband som går att lyssna på. Ja det är knappt så att det är ett dansband. Det är i alla fall i Sven-Ingvars som Sven-Erik Magnusson sjunger.

V 8 Ute blåser sommarvind .......

L 2 John Denver sjöng "Annies song"


L 4, V 14 Instrumentalt om Bofinken Knut som Eva Rydberg sjöng.


V 1, V 10 Det är sånt här jag gillar. Nostalgi och 80-talet är grejer det. Modern Talking med "You're my heart, you're my soul", "Cheri Cheri Lady" och "Brother Louie"

L 11 När jag hör Tjajkovskij tänker jag på nöt. Förstå mig rätt nu bara.


L 3 Dom är inte bara syskon, dom är tvillingar också. Bröderna Rongedal. Kul att höra dom igen, även om det inte var något nytt. Begåvade bröder det där.

V 9, L 7 Musik från filmen "Dödligt Vapen". Något som skulle vara lite knepigt. Hm, nja så knepigt var det inte. Eric Claptons gitarrspel och Stings röst känner alla till. Det går inte att ta miste på det.

Undra vilken Guns N Roses låt Eldeman kommer att spela.


L 5 Mae West.

V 12 Namnet i Ola and the janglers måste ju vara Jang.

V 13 I Taubes "Fragancia" söks ordet natt.


V 6 Så blev det då "Paradise City" som Eldman valde ut av Guns N Roses. Jag förstod nästan det. Hade jag fått välja hade det blivit "November Rain" eller "Civil War".


Så här blev det:

L 1 Magnusson
V 8 Ute
L 2 Denver
L 4 Bofinken
V 14 Knut
V 1 Modern
V 10 Talking
L 11 Nöt
L 3 Rongedal
V 9 Eric
L 7 Sting
L 5 West
V 12 Ola
V 13 Natt
V 6 Guns N Roses

Under snabbgenomgången stänger jag av radion och tackar mig för att jag var så duktig. Det blev inget Bugge.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar