lördag 24 september 2016

Melodikrysset v. 38 2016

Godmorgon kryssfolket. 11 grader och ingen sol orkar titta fram bakom molnen ännu, men det lär komma senare antar jag, eller hoppas jag. Nu börjar vi lördagen som vanligt med att lösa melodikrysset. Jag sitter tillsammans med far här idag, då har kommit på besök över helgen och några dagar framöver. Vi hoppas på Bugge som vanligt.




L 1, V 13 Ja det var en annorlunda version av Stockholm i mitt hjärta.

V 14, V 8 Jag har inte hört den förut, men jag skriver in Margareta Kjellberg.

L 10 Ja det var också en annorlunda version. Denna gång av Für Elise.

L 7 Många specialversioner idag, men faktiskt ganska roligt. Här är det Nina Hagen som sjunger Elvis "Viva Las Vegas" på sitt sätt. Rätt speciell, men riktigt tuff.

L 4, V 11 Att få höra Tommy Wahlgren sjunge hör inte till vanligheterna. Orginalet "Fyra bugg och en coca-cola.


V 5 Klassiskt kan jag inte så mycket av, men ändå rätt mycket. Vet i alla fall att det blir Offenbach. Kunskaperna sen högstadiet sitter kvar ändå. Varför man nu skulle lära sig detta på musiken.

L 6 Lite reagge på detta. "Could you be loved2 med Bob Marley. 

V 12 Third man theme. Skådespelaren Orson Wells söks.

L 9 En av Eldemans favoriter. Linda Bengtzing.

V 1 Och här BAO:ar vi in spanjor.

L 2 En av dom svenska textförfattarna är Hasse Alfredson.

L 3 Eldeman erkände att det var en fånig fråga och det var det. Det var "Diana" som spelades och när hon har namnsdag i Sverige är den 29 januari. Förkortningen på januari är Jan. Ja gud va fånigt.


Slutprodukt:

L 1 Stockholm
V, 13 I
V 14 Margareta
V 8 Kjellberg
L 10 Elise
L 7 Hagen
L 4 Och
V 11 En
V 5 Offenbach
L 6 Bob
V 12 Orson
L 9 Linda
V 1 Spanjor
L 2 Alfredson
L 3 Jan

Då var det färdigkryssat för idag. Det började annorlunda och slutade fånigt. Dessutom utan Bugge. Vi tar nya tag nästa vecka och njuter nu av solen som faktiskt börjat hitta fram bakom molnen.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar