måndag 20 oktober 2014

Var bland det fulaste jag sett!

Ja det skriver de flesta om Johan Forsbergs (Luleå) tackling på Fernholm (Djurgården). Vad sjutton menar ni med det? Har ni varit blinda fram till nu då, eller inte sett en enda ishockeymatch. Jag blir riktigt förbannad. Bland annat Mats Wennerholm, Niklas Wikegård. och Johan Garpenlöv (oj, förvånad, nej inte ett dugg). Sen förstås några tusentals Djurgårdenfans som givetvis tycker han ska stängas av resten av säsongen.
Visst nu säger jag inte att Forsbergs tackling var snygg. Och jag som Luleåsupporter håller med. Visst bör det bli avstängning några matcher. Inget sådant ska förekomma på in ishockeyrink. 7 matcher, varav 3 böter tycker det flesta är för lindringt. Jag tycker det är klart rimligt.

Det jämförs också med Sebastian Karlsson tackling mot Magnus Kahnberg 2011. Han fick 14 matcher. Klart rätt. För den är väl något värre. Döm själv!

Samt att Jimmie Ölvestad endast fick en två minuters utvisning för tackling mot Sebastian Enterfeldt 2011. Då en Djurgårdenspelare på Luleåspelare. Det görs visst enormt skillnad på lag och lag. 

Johan Forsberg



Sebastian Karlsson


Jimmie Ölvestad



Så att jämföra Forsberg med Karlsson är bullshit. Kan lägga upp fler också som är värre eller likadana och som inte tenderat till något längre straff.
Alltså långt ifrån det fulaste som existerat på en ishockeyrink. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar