måndag 13 oktober 2014

Förbereder julen!

Vad är nu detta? Hur kan jag ta upp julen redan nu? 
Enkelt, julmusten är redan ute i butikerna.
Nä, så är självklart inte fallet.
Jag har precis börjat förbereda min kommande julkalender som brukar figurera här i olika skepnader. 
Jag har har haft lucköppning med roliga klipp och hemsidor. Jag har skrivit två berättelser om Milla. Jag har buktalat med mina dockvänner Acke och Hjalle som presenterade allt möjligt i en lucköppning. Så vad fanns det kvar att göra. Ja inte mycket egentligen. Om jag inte hade fått tips och ideér från en vän.




Det här gjorde jag då snabbt innan Homeland nu ikväll. Jag vet att det är lite svårt att se, men det ska föreställa en karta. Det är inte heller den bästa av teckningar, men det är inte meningen heller. Utan bara ha för att hitta ideér som snurrar runt i hjärnan. En karta över en liten norrländsk kommun, eller en del av en norrländsk kommun. Själva centrum om man kan säga så, om en liten kommun som inte är större än en liten by. Det var så jag fick uppdraget att börja, och av detta ska det nu bli en rolig historia som kommer att utspela sig under juletid. 
Det ska sägas att byn är påhittad och finns alltså inte i verkligheten. Befolkningen likaså.
Kort om handlingen utan att avslöja för mycket:

Det börjar närma sig jul och alla förberedelser i Vimsträsk är igång precis som vanligt. Det är dock något som är annorlunda denna jul. Kommunen har nämligen bestämt en sak på idrottsplatsen i byn. Den som under vintertid är spolad till skridskoåkning för allmänheten. Ingen i byn förutom kommunstyrelsen med kommunalrådet Bengt-Göran Ståhl i spetsen är positiv till kommunens initiativ, eller?
Alla i byn har sin egen åsikt, och det finns folk av alla de slag. 
Ska julen bli som förr? Vem vinner kampen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar