fredag 10 oktober 2014

Nu tror jag inte SVT:s Vinterstudio blir sämre för det!

Men lite kritisk är jag. När två legendarer får gå. Stig Strand och Kalle Grenemark. Bättre experter finns knappt när det gäller alpint och skidskytte. 


Vinterstudions kommentatorer och experter:

Kommentatorer: AnnaMaria Jansson, Ola Bränholm
Experter: Björn Ferry, Magdalena Forsberg, Anna-Karin Strömstedt

Längd:
Kommentatorer: Jonas Karlsson, Jacob Hård
Experter: Johanna Ojala, Mathias Fredriksson, Anders Blomquist

Alpint:
Kommentatorer: Johan Ejeborg, Björn Fagerlind
Experter: Anja Pärson, Pernilla Wiberg, Tobias Hellman, Mikael Junglind

Att byta ut Stig mot Anja ser jag som ett litet bottennapp. Anja har inte den rutinen än. Stig är oemotståndlig och fantastisk att lyssna på. Likaså Kalle Grenemark, men där är ju Björn Ferry ett lite bättre kap. Björns kommentarer kan bli en ren skrattfest. Bara det gör att han kan lyckas med att ersätta Kalle, som jag egentligen vill ha kvar. Han var rätt rolig han med. Att Christer Ulfbåge inte orkar förstår jag, men Ulfbåge och Grenemark kommer alltid att vara skidskytte ändå. Precis som Fagerlind och Strand i alpint. Jag har lite svårt för Anja än, men visst kan även hon bli bättre. OBS! Jag har inget emot Anja som person. 
Längd får dock behålla alla tack och lov. Johanna Ojala är och kommer nog alltid att vara det bästa kap SVT har gjort. En mer kunnig person inom sitt område får man gräva långt ner för att hitta (och man kommer inte att lyckas). Mathias Fredriksson, sisådär. Han skulle kunna bytas ut. Jag har lite svårt för honom med, fast det är klart att det inte är lätt med en Ojala bredvid sig. Nu vet jag inte vem som skulle kunna ta Mathias plats istället, men och andra sidan skulle det inte behövas någon till. 

Och SVT kommer hur som helst att vara överlägset bäst på sportsändningar ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar