tisdag 14 oktober 2014

Och då är det bara bild jag visar!

Det är alltså detta barn ser på idag. Det är faktiskt skamligt. Jag säger det igen. Då kritiseras fortfarande Solstollarna. Visst tänker alla Solstollarna gick på dagtid och Paradise Hotel mer på kvällstid. Men vad gör det för skillnad idag. På 80-talet fanns det inget som hette stream. Det fanns inte ens datorer, ja knappt. Jag kan säga att min första dator hade hela 45 mb att spara något på. Vet ni hur bra det var då? Nu är det inte ens en myra i en myrstack. Vart jag vill komma är ju att alla kan se dessa fruktansvärda såpor (Big Brother och Paradise Hotel) när de vill.
Och alla är fullkomligt lyriska över hur bra det är och bänkar sig framför tv:n eller datorn för att se detta med en chipsskål och läsk i handen. Vad är det dom ser i det?
Jag ser patetiska ungdomar som låser in sig för att i den största mån som möjligt ska bli kända, och gör det genom mobbing och sex. Jag blir rent utsagt bara förbannad när jag läser om någon skandal varje gång jag öppnar Aftonbladet. Och ändå envisas det med att fortsätta sända. Sen undrar jag vad sjutton programledarna Adam Alsing och Malin Gramer har i pannbenet? Hur kan man vilja vara programledare för något sådant skit? Pengar? Äh, det ska väl ändå vara tveksamt. Jag tror nog de skulle kunna få vilket annat program som helst, men ändå väljer det BB och PH och verkar njuta av det. Lika patetiska dom.



OMG NEWS

t
2 min

”Det här är porr”

 ”Borde fundera på om de ska sända tisdagens Paradise hotel”

Nu ska jag inte säga att såpor som Bonde söker fru och Ensam mamma söker är bättre, men det är i alla fall inte sex-tv. Därav blir ändå dom flera tusen gånger bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar