måndag 6 oktober 2014

Dag 17 - En låt du skulle vilja kunna spela på instrument!

Jag alltså. Ja det var väl enkelt. Eftersom jag inte kan spela en enda låt på något enda instrument, så skulle jag ju kunna välja vilken låt som helst. Vad jag än väljer skulle det bli ett framsteg. Tänk att bara få kunna spela en enda liten låt på ett enda litet instrument. Därför blundar jag och pekar på vilken låt som helst.
Nä det gör jag inte. Det är klart jag väljer den svåraste låten som finns på i hela världen. Då är frågan bara vilken det är. Förslag?
Äh, jag ska inte förhasta mig. Jag tar en låt i taget. Så från att klinka sig fram till "Spanien" får det bli ett lugnt tempo framåt. Därmed får nästa bli.

Dag 17 - En låt jag skulle vilja kunna spela på instrument.


Ja efter denna lektion skulle jag nog kunna lära mig "Blinka lilla stjärna" också. Det går stadigt framåt. Får jag öva en stund till bara så kanske jag bli riktigt bra, och kanske kan jag ge mig på "Björnen sover" vid ett annat tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar