tisdag 6 maj 2014

Visst är det märkligt?

Sverige är alltid storfavoriter i Eurovision och får alltid 4 eller 5 plus. Enligt alla spelbolag så slåss Sverige och Armenien om segern. Och dom påstår sig alltid ha rätt. Det skulle ju innebära att Sverige borde ta hem segern varje gång, men hur brukar det gå? 


Inte alltid så bra va. Men storfavoriter är Sverige lika fullt. Därför skulle det vara riktigt kul om inte Sverige gick till final bara därför. Jag har absolut inget emot Sanna, men alla runt omkring. 
Sen skulle jag vilja se den svenska kritiker som vågar säga att Sverige inte har  någon chans och ger låten max 1 plus. Jag nämner inga namn (Markus Larsson) på någon av dem. Så har jag inte pekat ut någon speciell som jag tycker är en riktig stövelmes för att vara lindring. 

Själv tycker jag Österrike har en av dom bästa låtarna och borde vara med i kampen om segern. Tyvärr så döms han/hon bort av utseendet. Man borde väl för sjutton få se ut hur man vill. Det är väl ändå låten det ska handla om, men tragiskt nog är det inte så nu.


Så detta är min favorit. Han/hon tävlar dock inte i kväll. Vi får vänta till torsdag för att se Conchita. 

Och ska jag vara ärlig så tycker jag inte Sannas låt Undo är speciellt bra. Kempe har gjort mycket bättre låtar, men lilla (eller lilla och lilla) gulliga Sanna tar sig igenom detta på fel sak. Jag säger finalplats, visst. Väl där en placering i mitten och vips så blev det fiasko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar