lördag 3 maj 2014

1 poäng ifrån!

En ynka poäng från en Leedsresa, där jag hade fått allt inkl. två matcher med mitt favoritlag. Ja så kan det gå. Nu kom jag trea i Leedstipset istället, men det är inte så dåligt. Däremot blir det en t-shirt istället för en resa.
Det tråkiga är att jag vet vart den poängen hamnade. Hade jag inte läst fel så hade jag stått där som segrare. Det var i mötet mot bottenlaget Barnsley som jag tippade förlust (blev vinst) eftersom jag snabbt läste topplaget Burnley och tänkte att dom åker Leeds på stryk mot. Självklart hade jag tippat vinst mot Barnsley och då fått minst 1 poäng och i och med det så hade jag stått som etta. 

Sista matchen idag var jag också nära. Jag visste att jag behövde minst en fullpoängare (5p). D v s rätt tecken, rätt resultat och rätt målskytt, och de andra över mig hade behövt missa. Jag tippade rätt tecken (oavgjort), rätt resultat (1-1), men fel målskytt. Det är två spelare man oftast väljer på. Jag var inte helt säker på vem jag hade valt idag. Ross McCormack eller Matt Smith. Idag gjorde Matt Smith målet och jag hade tippat Ross McCormack. Det betyder också att en liten ändring där hade kunnat ge mig Leedsresan. SÅ NÄRA!

Scheisse!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar