söndag 11 maj 2014

Om det inte hade varit för nattduellen!

Nä nu ska jag inte skylla ifrån mig helt. Såhär dåligt har jag aldrig tippat i Mästarnas Mästare. Två av de jag räknade bort gjorde upp i finalen och en av dom vann logiskt nog. Anna Laurell hade jag alla fall med en bra bit, men hon och andra sidan hade inte varit där om det inte vore för nattduellen. Likaså vinnare Tomas Ravelli. Det betyder att den enda som var värd en finalplats av dessa var Tommy Söderström, som överraskade mig ordentligt. Finalen också typiskt upplagt för någon person. I detta fall vinnaren Tomas Ravelli. Klart som sjutton att han har bättre bollprecision än boxaren Anna Laurell.




I alla säsonger har dom SVT (eller vem du nu är som bestämmer) gjort sina misstag.

Om SVT hade gjort på mitt viss, eller som jag skulle vilja att dom skulle göra. D v s ta bort nattduellen och låta deltagarna får behålla sina poäng hela veckan igenom. Den som har minst efter varje dag åker ut. Alltså fortsätta så som dom gör från dag 1 till dag 2.

Då är jag ganska säker på att Lars Frölander, Mattias Sunneborn och Anna Olsson eller Anna Laurell hade gjort upp om segern.

Det är fel att välja bort någon som dominerat en tävling. Det var precis så Anna Olsson åkte ut.

Det betyder också att genom alla säsonger som har gått är det bara två som är värda att vara Mästarnas Mästare. Ingemar Stenmark och Magdalena Forsberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar