onsdag 16 april 2014

Bränd bil!

Vi lyckades! vrålade Klimpen.
Flyktbilen var nerbränd och Klimpen, Bosse och Linkan hade lyckats. Deras flyktplan hade gått utmärkt och nu sitter dom på nattåget mot Boden med ett byte på över 50 miljoner enligt dom själva genom en snabb huvudräkning. Inget kunde stoppa dom nu. Polisen har inte sett röken av dom. Den enda rök polisen lyckats se är från askan av den nerbrända bilen.



Så av den kunde dom inte få några mer spår, utan bara konstatera att deras chanser att få fast Klimpen, Bosse och Linkan var minimala.
När tåget närmade sig Boden ca 12 timmar efter att dom klivit på hajade de tre rånarna till. Ljudet av sirener hördes tydligt. Bosse tittade försiktigt ut genom tågfönstret och kunde se två  polisbilar köra på vägen precis bredvid järnvägen och i samma fart som tåget. Inte kunde de väl ha fått reda på något i Boden redan. Klimpen, Bosse och Linkan kom överens om att det helt enkelt bara var en slump och att Bodenpolisen var ute efter något helt annat. Tåget stannade på slutstationen i Boden och dom tre rånarna klev ut och tittade sig omkring, andades in den ljuva luften i Norrbotten med ett leende på läpparna. Ljudet av sirenerna hade tystnat, men på stationsparkeringen stod två polisbilar gömda utan Klimpens, Bosses och Linkans vetskap. 



Nu till verkligheten. Förlåt, jag kunde inte låta bli. All text ovan är förstås bara mitt påhitt. Bilderna är dock äkta. Jag fick bara några associationer när jag fotade den nerbrända bilen och fantasin började flöda lite. Bilen står nämligen på vägen mot min arbetsplats, så den är inte snodd någonstans. Jag stannade till med cykeln (ja jag har börjat cykla) här om dagen och fotade den. Den andra bilden är tagen från min arbetsplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar