tisdag 1 april 2014

April, April!

Idag har jag inte lurat någon och även undvikit att blivit lurad. Ja ifall man nu inte frågar eleverna. Då har dom lurat mig flera gånger. Barn är ju för roliga när det gäller aprilskämt. De säger en sak och hinner sedan säga April, April innan jag ens hunnit kommentera eller gjort det dom vill att jag ska göra. 

Ett klassiskt exempel: Du har en fläck där säger det och pekar på jackan samtidigt som de säger April, April.

Och självklart har jag blivit lurad då.

Man får ju vänta lite. Ja det är väl det man ska göra om det ska räknas som ett skämt. Men som sagt barn är för roliga.

Jag ska en kväll som denna, när dagen snart är slut inte lura er heller. Men nu ligger jag här i soffan och håller på Malmö i kvalserien. Jag vet att det är svårt att förstå. En norrlänning som jag kan inte ligga och hålla på Malmö. Jo en kväll som denna. För det är en sak som jag inte vill, och det är att Rögle går till SHL. Jag bryr mig inte om vilken lag som går upp, bara det inte blir Rögle. Och vinner dom ikväll är dom vrålnära att göra det. Dom har inget där att göra och är inte heller värda den platsen. Det får inte hända igen. Ett lag som kommer sjua i Allsvenskan får inte gå upp. Likaväl som att Linköping inte är värda att vara i semifinal i SHL. Ett lag som egentligen missat slutspelsplats är i semifinal. Det är inte rätt helt enkelt. Därav så hoppas jag att Malmö vänder i skånederbyt. Sen trodde jag inte att jag skulle säga att Djurgården får gärna slå Örebro. Men det finns det ju också en anledning till. Nämligen att Rögle tappar lite mark till SHL-platsen och får det svårare även om dom nu skulle vinna (vilket jag inte vill) ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar