måndag 8 april 2013

Vilka stövlar!

Säger jag för att uttrycka det milt. Vad jag egentligen tänker vill jag inte skriva här. Men hur sjutton tänker man supporter. Det är ju inte första gången det händer.


Nu har Djurgårdssupportrar gjort det igen. Går man inte på en match för att se fotboll? Det har jag för mig i alla fall. Inte förstöra för laget man håller på. För att kasta in en massa saker på planen bara för att motståndarna gör mål drabbar ingen annan än det egna laget. Det är så sinnessjukt att det inte finns ord för det. Dom dårarna som gör något sådant måste vara totalt felvridna. Jag har svårt att se att laget ska straffas, men det blir oftast så. Laget har inte gjort något ont.

Man ska älska sitt lag. Det är självklart. Men att göra det på ett sådant sätt genom att hata andra. Som supporter ska man väl heja på sitt egna lag och inte skrika hatramsor om motståndarlagen. 

Ett strålande exempel på det är bandyfinalen för några veckor sedan, då Hammarby och Sandviken möttes. Såg ett litet reportage innan när fansen skulle gå in i arenan (Friends Arena i detta fall). Då går några Hammarbyfans fram till kameran och skriker HATA GNAGET!
Vad hade dom med denna bandyfinal att göra?

Nä, stötta och älska laget du håller på istället för att hata alla andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar