tisdag 30 april 2013

Extra russin på kakan!

Vintern fjällat av bland sina rasor.
Blommor smälter drivan för att dö.
Vårens kvällar ler mot ljusa himlen.
Skogen kysser liv i solens sjö.
Snart är purpurn här i sommarvågor,
asbelagda guldet skiftar de.
Dagen ligger ned i ängens lågor
och här dansar Lund i källorne.

Då var Valborgsmässoafton också här igen. Om jag går till någon brasa återstår att se. Här är det som vanligt tivoli, fackeltåg och fyrverkeri. Nu visserligen flyttat en bra bit, men ändå rätt nära. Det var så praktiskt förr, då jag nästan bara behövde öppna dörren så var jag framme. Just nu känns det så där. Vädret är upp och ner och man vet aldrig hur det kommer att bli. Men så är det väl alltid på Valborg. Nu verkar det som dom tänder brasan en timme tidigare, men behåller fyrverkerierna samma tid. Vilket innebär att man behöver stå och frysa eller bara strosa runt bland alla fullbubbar och gapande tonåringar en timme extra. Det vet jag inte om jag pallar. Skulle jag ta mig dit till fyrverkerierna så har redan brasan brunnit ner/upp, och det känns bara onödigt. Det är väl samma dag och kväll ändå. Med eller utan brasa. Och jag kommer ju ändå att ha ledig dag i morgon.

Nog sagt om det. 

Nu sägs det vara stopp på proffs i Tre Kronors trupp, men ändå har dom dörren öppen för eventuellt slutspelsutslagna tillskott. Tycker fortfarande det är dumt. Det räcker gott och väl nu. Loui Eriksson tackade som vanligt ja. Han ställer alltid upp, och visst han får gärna komma. Skulle det komma några fler som blir snabbt utslagna så sägs det att det skulle vara extra russin på kakan. Jag ser det som för mycket mjöl i smeten.

Grattis på Valborg på er allesamman. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar