måndag 29 april 2013

Nu är Mårts där igen!

Samma misstag varje år. Det verkar som Per Mårts kommer snubbla dit igen, då han åter igen tar in proffs bara för att ta in proffs. Bara kolla på vad Tre Kronor gjorde i Czech Hockey Games. Ändå ratas massa spelare till förmån för proffs. Det systemet har aldrig fungerat i Tre Kronor. Det har alltid fungerat bäst då dom varit lite underdogs. 


Vi har t ex just nu två helt fenomenala målvakter i Sverige. Luleås Johan Gustafsson, som visserligen får vara kvar, men lär bli 3:e målvakt efter Markström och Enroth som plockas in. Skellefteås Joakim Ericsson och just Johan Gustafsson ser jag som minst lika bra om inte bättre än dessa två. 
Hur mycket säger Erik Gustafsson er, spelat mest i AHL. Han gör debut i Tre Kronor. Vad är det som gör att han skulle vara bättre än några andra som skickats hem. Känns verkligen bara som att han plockas in för att han är ett tillgängligt "proffs". Henrik Tallinder, ok det kan jag förstå. Riktigt bra och stabil back. Gabriel Landeskog må vara ok också, även om jag ser en hel bunt lika bra spelare från Elitserien. Nu väntar han på Loui Eriksson. Visst han brukar alltid visa sig bra i Tre Kronor och därmed ett välkommet proffs. Men det behövs inte mer. Som jag sagt, ta inte in proffs bara för att ta in proffs. Det blir bara kalops.
Så ta tillbaka Linus Omark och ska någon ut från truppen så är det väl Andreas Jämtin. Jag förstår inte vad han gör där. Han är inte ens bra och kommer ändå att sitta större delen i utvisningsbåset, om han inte blir avstängd.
Det finns en mängd bra spelare från Elitserien som borde ha fått chansen. För att nämna någon tycker jag Luleås Linus Persson är en av dom. Hans slutspel var fantastiskt. Likaså Skellefteås ungdomar, i alla fall Viktor Arvidsson. Han hade kunnat lyfta hela laget med sin energi.

En gång till. Proffs, NEJ TACK!

3 kommentarer:

  1. Håller med!
    /MT

    SvaraRadera
  2. Kul att du håller med mig för en gångs skull :)

    SvaraRadera
  3. äsch då, har nog bara varit dålig på att kommentera dessa tillfällen bara;)

    SvaraRadera