söndag 8 juli 2012

Törs knappt säga det !!

För så tänker alla om "Norrland". Jaha! Du ska upp till myggen och isbjörnarna. Det är bilden som alla har fått. Vad det gäller myggen, så kan jag lova att det inte varit mycket här uppe dom senaste åren. Då har jag upplevt mer i Märsta. Det är sanning, dagens sanning, gårdagens sanning. Sant över huvud taget oavsett dag. Jag har svaret, för jag gör den resan varje år. Fast och andra sidan tänker ni att jag kan ljuga bara för att jag vill tala gott om Norrbotten. Självklart vill jag tala gott om Norrbotten, liksom alla vill tala väl om sitt kära landskap (ja nästan alla) på ett eller annat sätt. Men jag skulle aldrig ljuga, för det är fult att göra det. Jag ljög aldrig när jag var liten.

Men över till det jag knappt törs säga. Jag samlar mig och gör det ändå. Jag inleder dock lite snyggt istället för att gå rakt på sak. Den blöta våren och försommaren har gjort det möjligt. De små odågorna har då lätt kunnat föröka sig. Det i sin tur har gjort att sommaren blivit till något jag inte upplevt på jag vet inte när. Jag talar om MYGG! Så många myggbett som jag nu fått på två dagar har jag inte fått på en hel sommar tidigare. Dom är framme dygnet runt dom rackarna. Och alltid lika sugna. Frågan är ju bara vart alla hanmyggen är om det bara är honorna som är ute efter några bloddroppar. Då ska vi och andra sidan vara ruskigt glada, för tänk om båda var ute efter en. Då skulle det inte gå att vara ute.

Ibland gäller det att tänka positivt i allt elände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar