tisdag 31 juli 2012

Tänk om dom kunde tagga ner!

En liten OS-krönika signerat mig själv:

Sverige har flera medaljchanser. Följ oss vi är med hela tiden i jakten på medalj!
Så låter det från alla mediastationer som finns. Bara för att det gått bra i två deltävlingar, ja då är dom favorit och ska ta medalj. Det kan svänga mycket. Media sätter alldeles för mycket press på våra deltagare i OS. Tänk om dom kunde ta och tagga ner lite. Då är jag helt övertygad om att det skulle gå bättre. En skeet-skytt i delad ledning efter just två deltävlingar. Lugna er det är två stycken kvar, det kan svänga. Och vad hände, jo han rasade ner till 15:e plats och missad final. I fälttävlan är Sara Algotsson-Ostholt i täten och det är genast medalj. Lugn! Det är ett hoppmoment kvar. Visst hoppas även jag att hon ska ta medalj, men jag väntar till sista tävlingen är avslutad och jublar då istället om det skulle vara så.

Sen tycker jag dom kan sluta älta en medaljmiss. Stackars Sara Sjöström som gråtade missade en medalj. Pressen på henne innan som media tryckt upp klarade hon inte. Visst hon är bland dom bästa i världen och hade världsrekordet. Nu när hon missade medalj, så matar dom varför, vad hände, vad gjorde hon fel? Hela tiden så nämner dom det, flera dagar efteråt så får man höra om den missade medaljen. Det tar ju kol på henne. Låt hon fokusera på nästa lopp istället och nämn inte vad som gick fel i första, utan prata om det som komma skall. Jag tror det är det som gjort att Sara inte orkar resten av OS. För visst skulle hon ha varit i final i 200 fritt också, men all uppståndelse som media skapat efter första loppet har gjort att hon tappat allt.

Till sist så kan jag säga att Sverige är bäst i världen på något i alla fall. Jag tror inte det finns något land som har fler fjärde platser än Sverige. Jag är helt säker på att dom kommer att öka på den skörden i detta OS.

Men media borde hur som helst lära sig att tagga ner. Då skulle Sverige vara så mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar