onsdag 18 juli 2012

Jag har svaret !!

Det kanske redan finns någon som visste det. Ja antagligen en i alla fall som har formulerat frågan. I stugan en kväll satt vi och spelade ett frågespel. Då jag fick frågan, den handlade dock inte SJ eller om tåg, men svaret var rätt komiskt. Frågan handlade om kaviartubar. För att vara mer exakt så löd den:
Återvinner man kaviartubar?


Av någon anledning svarade jag nej. Klart man återvinner det. Man återvnner ju allt (nästan). Vad jag svarade har dock inte heller med det komiska att göra (även om det nu var rätt komiskt att jag svarade nej).
Mamma läste svaret, som naturligtvis var ja, men även vidare .....


att man återvinner det till att göra järnvägsräls. Jag har alltså svaret varför tågen inte går som dom ska, eller inte alls. För mig blev det genast självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar