torsdag 16 mars 2017

Olyckshändelse?

Det är så förre Rögle spelaren Jakob Lilja (numer Linköping) som nu är i rätten åtalad för misshandel beskriver crosscheckingen på Malmös Jens Olsson för två år sedan.
Även att det var oavsiktligt. Jo tjena!



"När jag ser på videon träffar den inte där jag vill. Det är inte min mening" Jakob Lilja.

Och helt plötsligt ändrar han sig. Han ville göra det, men den träffar "olyckligt" på fel ställe. För mig gör det inget om han åtalas. Det är ett rent överfall, och han vet mycket väl vad han gör. Det är ingen olyckshändelse. En crosschecking kan inte vara en olyckshändelse. Det får ni gärna förklara för mig hur det skulle kunna gå till om ni har en annan uppfattning.



Bara titta här. Bland det fulaste jag sett. Det här tillsammans med Andre Deveauxs (också då Rögle) överfall på Västerås Per Helmersson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar