lördag 18 mars 2017

Melodikrysset v. 11 2017

Godmorgon, godmorgon alla krysstare. Ja våren börjar visa sig lite smått. Idag är ännu en vacker morgon där solen tränger igenom. Jag ropar dock inte HEJ! än. Alla vet vi hur april kan vara. Men så länge all snö håller sig borta, så är det bara njuta.
Nu ska vi ta oss an och se vad Eldeman har att bjuda på i dagens melodikryss. Vad som händer sen tar jag som vanligt efter kryssets slut.




V 15 Börjar finskt. "Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini" Fast på finska då förstås. Jag vågar mig inte på att skriva den finska titleln.

L 8 Så tror jag minsann vi skriver in staden Napoli.


V 10 Känner inte till den, men kommer fram till att det blev halv.

L 3, L 6 Första dubbelfrågan blev i alla fall en riktig dubbelfråga. Arja Saijonmaa sjunger Jules Sylvain.

V 4, L 1, V 14 Han vågar ge sig på en trippelfråga också, som faktiskt blir en riktig trippelfråga. Nu var det klassiskt, men jag ska nog kunna lösa det. Det är i alla fall Chopin.
Slutligen kommer jag fram till att stycket heter Regndroppspreludiet.


V 7 Av alla årets artister i Tjottaballongen valde han Lisa Ajax.


L 5 Den svenska filmen var "Den ofrivillige golfaren", så golf borde bli rätt svar.

V 1 Filmen och låten han tänker heter båda American Pie (dock inte denna låten). Filmen med den massa undertitlar i alla dess uppföljare. Ganska usla filmer. 

L 2 Knö dig In

V 12 "Jag mår illa" har Lennart Palm fått spela in många gånger för Eldeman.


V 11 I alla vinklar skriver vi in Puccini. Ja en operafråga som jag kunde, men det är inte så svårt längre. När det blir Puccini hela tiden.

L 13 Instrumental version av "Bel Ami"

V 9  Sjunger och sjunger. Ja Ulf Lundell försöker i alla fall. Det är nästan så man kan höra orden.

Kort:

V 15 Bikini
L 8 Napoli

V 10 Halv
L 3 Arja
L 6 Sylvain
V 4 Regndropps
L 1 Preludiet
V 14 Chopin
V 7 Lisa
L 5 Golf
V 1 Pie
L 2 In
V 12 Illa
V 11 Puccini
L 13 Ami
V 9 Ulf

Då kommer dagens händelser. Ja det blir inte så mycket. Förutom lite skidor, hockey och fotboll. Känner ni igen det. Ja det går att titta på hockey även om Luleå inte spelar. Leeds tar emot Brighton. Ska hinna med en lite senare fika på stan också. Ja så ser det ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar