lördag 25 mars 2017

Melodikrysset v. 12 2017

Guten morgen, god morgon meine kleine kryssare. Vi har hunnit fram till månaden mars sista kryss. En strålande morgon och idag är jag helt säker på att eftermiddagskaffet kommer att njutas på altanen. Det är redan 10 plusgrader och då lyser inte solen på där än. På framsidan har jag 13 plusgrader. Det ser verkligen lovande ut. Våren känns verkligen på G. Jag ropar dock inte HEJ än. Det går inte att vara säker. Men det är bara passa på att njuta när vädret bjuder på en riktigt bra sida. Nu kör vi först krysset.



L 1, L 8 Han vågar ge sig på en dubbelfråga det första han gör. Tur nog var det en riktigt dubbelfråga. Det handlar om filmen Sällskapsresan som där Lasse Åberg stod för regin. 

V 11 Vi går över daggstänkta berg .......

V 1 Musikalen Starlight Express av just Andrew Lloyd Weber.

L 2 Tommy Körberg sjunger "Fattig bonddräng" som Astrid Lindgren skrev.


L 3 Jaha, nu ska man kunna alla delstater också. Finurligt värre. Jag kan bara komma på Louisiana som börjar på L. Vad alla städer heter där har mindre betydelse. Men New Orelans ligger tydligen där.

V 6 Jag kommer inte alls ihåg låt från Eurovision Song Contest förra året. Och andra sidan var Australien så överlägsna utan att vinna. Men nu när jag fick höra den här låten igen, så var den inte så tokig, dock ändå inte i klass med Australiens "Sound of Silence" ."I've been wating for this night" var Litauens bidrag.

V 7, L 10 En riktig dubbelfråga igen. Bra. "Tre små fåglar på en gren".

L 5, L 4 En riktig dubbel fråga återigen. Titta Eldeman det är inte så svårt. En riktig klassiker till film och en superbra låt. Det är 80-tal. Filmen är Top Gun och låten Berlins "Take my breath away".

L 12 Jag kan nästan bara en trumpetare höll jag på att skriva. Klart jag kan någon mer än Arne Lamberth

V 15 Lånar och lånar. Ja ja. Det är i alla fall norskan Ane Brun som sjunger "Miss you more"

L 13 "Den vackraste visan om kärlek"

V 9, V 14 Alla dubbelfrågar var riktiga idag. Fantastiskt! Galenskaparna och After Shave från Stinsen brinner. Per Fritzell började sjunga.

Avkortat:

L 1 Sällskapsresan
L 8 Åberg
V 11 Berg
V 1 Starlight
L 2 Astrid
L 3 Louisiana
V 6 Litauen
V 7 På
L 10 En
L 5 Top
L 4 Gun
L 12 Arne
V 15 Ane
L 13 Visan
V 9 Stins
V 14 Per


Då var det avklarat. Dagen idag då, ja när Luleå är utslaget och det är landslagsuppehåll i fotbollen. Vad gör man då. Jo det är riktigt bra hockeymatcher ändå. Ska bli kul när Malmö slår ut Växjö. Ja jag hoppas verkligen det. Och sen spelar ju Sverige mot Vitryssland i VM-kvalet. Kan nog bli att jag slänger ett öga där också. I vädret ska jag förstås också vara. Så dagen lär nog gå undan idag också.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar