lördag 4 mars 2017

Melodikrysset v. 9 2017

Godmorgon krysskamrater och alla andra kryssisar. Då ska vi ta oss an Eldemans kryss ännu en gång denna sportlovsvecka som börjar ta slut. Ja i alla fall i den delen av landet där jag befinner mig. Den övre halva börjar precis sitt. Det har verkligen varit fram och tillbaka. Nu är det snö och vitt på marken igen. Så har det varit hela veckan. Först snö, sen tö och nästintill regn. Inte roligt alls. Då har jag hellre snö eller ingenting alls. Det blir så blött, slaskigt och lerigt. Och vi är ju inne i mars, så det behöver egentligen inte komma mer snö.
Men nu ska vi kryssa och jag tror minsann det blir lite Lennart Palm idag också. När vi inte fick skriva in något om Italienare förra veckan kan det bli denna vecka, eller så får vi skriva in något om tulpaner när Palm kommer att spela idag.



L 4 Jo då den har spelats många gånger och varje gång tror jag han frågar om filmen som även idag är Titanic. Jag säger som jag alltid sagt. En skitfilm. Ska man se en film om båten som sjönk 1912, ja då ska man se S.O.S Titanic från 1979. Så mycket bättre. Låten "My heart will go on" då, nä den är inte så bra längre.

V 6 Så kom Lennart Palm och vi får skriva in tulpan. Så rätt jag hade.

L 7, L 10 En riktig dubbelfråga minsann. John Lennon sjunger inte för det gör Per Gessle.

V 11 Dana Dragomir spelar panflöjt och låten "Send in the clowns" Vilket för tankarna till clowner förstås.

L 5 "Ain't my fault" med Zara Larsson. Hon som jag missar i sommar på Gröna Lund. Lite synd, jag hade verkligen velat se henne. Jå jag tycker hon är rätt bra faktiskt.

V 9 Åh nej! Inte operett, men det är klart det måste vara lite blandat. Jag kan inte alls, men jag tippar på nunna av bokstäverna jag har plitat ner såhär långt.

V 8, V 12 Ännu en riktig dubbelfråga. Han kan ju. "It's my life" tävlade Tjugohundranio med Amy (då Diamond) Deasismont.

L 12 "As time goes by"

L 3 En sport som det sjungs om, ja det måste vara ishockey. Kalle Moraeus var det som sjöng dessutom, eller försökte rappa.


L 1 "Min älskling du är som en ros" Så blev det Taube för tredje veckan i rad.

L 4 Åh så vackert, och så bra. Världens bästa tv-serie alla kategorier. Det finns ingen som slår Twin Peaks och snart kommer dessutom Twin Peaks 25 år senare. Som jag längtar. Den innehåller skräck, thriller, drama, humor. Ja allt som bara går. Helt fantastisk.

L 2 Peg Parnevik med "Ain't no saint" får avsluta dagens kryss.



Avkortat:

L 4 Titanic
V 6 Tulpan
L 7 Lennon
L 10 Per
V 11 Clowner
L 5 Zara
V 9 Nunna
V 8 Nio
V 12 Amy
L 12 As
L 3 Ishockey
L 1 Min
L 4 Twin Peaks
L 2 Parnevik


Så var det dags att fortsätta lördagen som idag består av damernas tremil i Lahtis-VM, sen blir det ishockey mellan Luleå och Leksand. Vad som händer sedan, ja antagligen lite mer tv. Det blir ju inget Leeds för dom lyckades vinna trots dåligt spel mot Birmingham med 3-1 igår. The dark knight rises går på TV4 . En ruskigt bra film. Synd bara med deras irriterade nyhetsavbrott. 
Idag var det förresten en del bra i krysset, ja två bra låtar i alla fall. Twin Peaks allra bäst.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar