lördag 31 december 2016

Melodikrysset v. 52 2016

Godmorgon alla krysskamrater och gott slut. Årets sista kryss på årets sista dag. Idag ska jag vara med. Jag sitter i köket tillsammans med far. En blöt nyårsafton ser det ut att bli. Just nu är det +3. Det regnar visserligen inte, vilket är rätt bra. Men nu ska vi ta oss an krysset som med ganska stor säkerhet kommer att innehålla "Happy new year" med ABBA. Det är inte många gånger Eldeman har undvikit den på årets sista kryss.




L 3 Nordman får inleda idag med ett spår från nya skivan.

V 11 Åsa Waldau mer sänd som Kristi brud sjöng.

L 2 
 "Då tar vi tagelskjortan på" från Casionrevyn. Och var det inte Lennart Palm. Munkkåpor tas på i alla fall.

L 8, V 1, L 14 Paul Simon och Art Garfunkel "Wake up little Susie"

L 1 På finska får vi höra "I don't know how to love him" från Jesus Christ Superstar.

V 9 "Om jag hade pengar" från Spelman på taket. Ja nog skulle han allt vilja vara lite rik. Och vem skulle inte det?

V 6 Åh, lite Ebba Grön med "800 grader". De musikstilen kallas väl ändå punkrock. Du kan lita på mig.

L 7 Så opera på det. Och det som jag är så bra på (eller inte). Jag kan i alla fall komma fram till att det är Carmen. Det är lätt att läsa Eldeman då samma lika återkommer rätt ofta..



V 4, V 10 Sven-Bertil Taube tolkar Miriam Bryants "Serendipity"

L 5 Jag är ute när gumman min är inne.

V 12, V 16, V 13 "Cheek to cheek" från Top Hat. Här med Ella Fitzgerald.

V 15 Lennart Palm får komma in och avsluta det nya året också. Ronny och Ragges  " Rara söta Anna"

Gott slut:

L 3 Nordman
V 11 Åsa
L 2 Munkkåpor
L 8 Paul
V 1 Simon
L 14 Art
L 1 Superstar
V 9 Rik
V 6 Punkrock
L 7 Carmen
V 4 Taube
V 10 Miriam
L 5 Ute
V 12 top
V 16 Hat
V 13 Ella
V 15 Rara


Ja kan ni tänka er. Det blev ett nyårkryss utan ABBA med Happy new year. Mycket märkligt. Jo ibland händer det även att Eldeman överraskar.  Nu ska vi bara ta det lugnt och räkna ner dom sista timmarna på året. Så tar vi nya tag på det nya 2017 som kan bli vad som helst egentligen. Vissa saker vill jag inte ens tänka på och vissa ser jag framemot något så kopiöst. Än en gång. 
Gott slut och tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar