torsdag 15 december 2016

Julbord!

Jag måste säga att det slår allting. Så fick jag/vi äntligen avnjuta Sigtuna Stiftelsens julbord igen. Jag behöver inte äta mer fram till ju känns det som. Det är så enormt mycket och gott. Ja det går faktiskt inte att smaka allt. Nu är det visserligen inte allt jag äter ändå. Men alla sillar, strömmingar, böcklingar och lax. Sen allt kallskuret kött som rostbiff, rökt älgkött, hjort. Ja det är knappt jag kommer ihåg allt som fanns och jag smakade. Därtill alla sallader som broccolisallad, bladspenat och äppelsallad med valnötter. Och sen allt varmt förstås.
Allting avslutades som sig bör med efterrätter, ja det var flera.

Så mätt, ja det är klart jag är. För en lång tid framöver. 

Att välja ut någon favorit går inte, så därför låter jag det vara osagt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar