måndag 12 januari 2015

Klart Efraim ska vara inne med mig!

Hur kunde jag glömma Efraim och hans bror Efvert ute? Eller glömma och glömma, jag hade inte en tanke på att ta in dom. Skämmes! Jag sätter strut på huvudet och går i skamvrån ett tag. Det blev så olyckligt att Efvert gick sönder också, för självklart hade dom frusit fast. Speciellt Efvert som satt så in i norden (jorden). Han lossnade helt enkelt från "ställningen" där solcellen sitter. Trådarna var dock hela, så kanske går det att laga till våren då dom får äran att sköta "trädgården" igen. Ja annars får jag skaffa mig en ny Efvert, så inte Efraim blir ledsen. Jag har inte talat om det för honom än, så lova att ni inte gör det heller. Dom var i alla fall igensnöade. Inte så konstigt med tanke på att det kommit ca 2 dm idag.


Efraim

Efvert
Det är klart dom ska få tina upp till vårkanten. Nu gör dom inte mycket nytta där, för det finns inte mycket att sköta om just nu.

Så visst har det snöat en del. Det värsta är att det kommer att bli 2 dm slask av det. Nu är det töväder och regnar lite igen. Jag är bara lite rädd för att det kan bli minusgrader under natten. Tänk hur vägarna kommer att se ut då, så är det inte kaos nu vill jag inte tänka på vad det är i morgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar