onsdag 26 april 2017

What did you see Clarice? What did you see?


En lysande regissör har gått ur tiden. Det går inte säga annat om Jonathan Demme. Har man gjort världens bästa film alla kategorier så är lysande ett ord som inte ens räcker till. Ja det är inte annat än att man blir lite ledsen i ögat.



För er som inte vet vem det är, så är det mannen bakom "När lammen tystnar". Det som är enligt mig bästa filmen någonsin. En film från 1991 som fortfarande ingen film slagit. Jag tror inte någon kommer att lyckas heller. 




Jag vet inte hur många gånger jag har sett den, men det spelar ingen roll. Det är en film som går att se hur många gånger som helst. Så fort den går på någon kanal på TV:n, ja då ser jag den. Jag kan varenda scen, varenda replik. Den är lika spännande för det. Det säger väl det mesta.

Vila i frid Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar