lördag 8 april 2017

Tävling i Rubrikskub!

Då har hela dagen gått åt till att se en av dom största tävlingarna när det gäller alla möjliga kuber. Riktigt kul att se, och speciellt eftersom brorsonen var med och tävlade. Ja annars hade jag nog inte tagit mig dit. Nu gjorde jag det för att se och träffa honom. Han gjorde det riktigt bra. Jag är imponerad.
Sen att se de som är riktiga proffs var faktiskt rätt kul, och att så många samlas på ett och samma ställe med samma intresse, med alla möjliga kuber.



Sen när jag kom hem tog jag och snabblyssnade igenom melodikrysset. Det är helt otroligt hur han kan misslyckas med att dubbelfrågor. Idag var det två dubbelfrågor som inte var några dubbelfrågor. Hur svårt ska det vara ? Här kommer den avkortade versionen av mig. Jag orkar inte skriva en sammanfattning om varje låt. Lennart Palm fick vara med idag också, men jag väntar fortfarande på hans version av "Pappa jag vill ha en italienare" Eldeman envisas med gamla Palminspelningar.

Avkortning:

V 1 Brandelius
L 4 Underbart
V 14 Kort
L 3 Lo
L 2 New York
V 8 Europe
V 7 Dover
V 5 Ace Wilder
V 6 Där
L 13 Ek
L 10 Mia
L 1 Blade Runner
V 9 Rambo
V 11 Rock
L 12 Cher

Dagens bästa var helt klart Tove Lo med "Influence" Jag hoppas så hon kommer till Gröna Lund, men det lär hon inte göra. De flesta bokningar är nog klara nu, om inte alla till och med. Sen avslutningen med Chers "Shoop shoop song" är en liten nostalgikick.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar