lördag 8 april 2017

Melodikrysset v. 14 2017

Godmorgon godmorgon. Ja det var det jag misstänkte. Det blir inget kryss idag. Nu går det visserligen att lösa via nätet, men jag orkar inte sitta med och ta det här. Jag gör en uppdatering senare istället.

Nu är det förstås fruktansvärt det som hänt, men jag blir ändå lite less på att dom ställer in vartenda program på tv och radio. De står och säger att terroristerna inte ska skrämma oss. Vi ska stå upp och återgå till vardagen. Då är det första misstaget som vi gör i alla fall. Ställer in allt och ältar samma saker hela tiden. Det är inte att återgå till vardagen. Nä visa och sänd allt som vanligt och återkom när det finns något nytt att berätta. Sänd nyheterna på tiden dom ska sändas. Det är nog många gånger ändå.

Jag trodde inte heller att dom skulle få fast gärningsmannen så snabbt, om dom ens skulle göra det. Sen är jag inte ett dugg förvånad över att han greps just här i Märsta där jag sitter. Jag märkte dock inget av det. Jag valde att se hockey istället och fick en massa sms och annat till mig när det skedde. Men för alla så kan jag säga att det är ingen fara med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar