lördag 1 april 2017

Melodikrysset v.13 2017

Godmorgon krysskamrater. Det är idag som jag vaknar upp till en lite mulen och regnig lurardag. Ja 1:a april. Så håll öronen, ögonen och hjärnan på vakt och tänk till en extra gång när ni hör eller läser något. Undra om Eldeman försöker någonting. Vem vet, han kanske inte sitter där, utan de sänder ett gammalt julkryss. 

Vi får se vad han bjuder på.



V 1, L 8 Börjar med en riktig dubbelfråga. Och det med alltid aktuella Stjärnornas Krig. Det känns ruskigt kul när vet att det kommer en ny film varje år fram till 2020.

L 4 Ja det är faktiskt sant. Kate Ryan har tävlat i Eurovision Song Contest. 

V 9 Filmankytning med Edvard Persson. "Alla är vi sjöman" med Edvard själv, men Alvar Kraft är svaret som söks. Jo då, han varit med för. Annars vete katten om jag klarat det.

L 6 Den som inte känner igen Elvis Presleys röst borde skämmas.

V 6 Då ska vi börja leta igenom Björn Skifts låtskatt. Sjunga med och komma fram till det fjärde ordet i titeln. Ett försökt då. "Vi bygger oss en båt"

V 10 Carola sjöng duett med Andreas "Glorious" Johnson. Det gick inte så vrålbra.

V 5 När regnet bara öser ner, så kan man väl kalla det för ösregn.

L 1 Ghostbuster tror jag aldrig har blivit kallad för Spökligan i Sverige. Ja inte var/är det vanligt i alla fall.


V 7 Ja det var inte många veckor sedan denna var med. Och det ska väl vara från logen musiken hörs.

L 2 Jo då Ernst-Hugo Järegård kunde sjunga han med.

V 11 Det är klart du får följa med när vi ska .



L 3 En skådespelande sångerska igen. Denna gången är det Regina Lund. Hon har nog förövrigt försökt sig på det mesta.



Avkortat:

V 1 Stjärnornas
V 8 Krig
L 4 Ryan
V 9 Alvar
L 6 Elvis
V 6 En
V 10 Andreas 
V 5 Ösregn
L 1 Spökligan
V 7 Logen
L 2 Järegård
V 11 Gå
L 3 Regina


Så vad blir det idag. Antagligen som vanligt. Det blir lite hockey. När HV71 tar emot Malmö i den första semifinalen. Ska Malmö fortsätta skrälla. Jag är tveksam. HV71 lyckas dom inte ta, men man ska aldrig säga aldrig. Sen inleds konstigt nog Allsvenskan i fotboll. Känns lite konstigt i april och hockeyn fortfarande pågår. Nu är inte den svenska fotbollen något som jag följer slaviskt ändå. Jag ser inte varenda match, knappt någon. Jag nöjer med mestadels med att gå in och kolla resultatet. Leeds däremot följer jag som ni vet. Ikväll 18.30 möter dom Reading på bortaplan. Tuff match. Hoppas på en poäng i alla fall.

Så det ska jag göra. Det är som jag nämnt tidigare också invigning av nya Märsta Centrum hela helgen, men i detta vädret så ger jag mig nog inte ut. Kallt och regnigt. Sen är ju inte Sean Banan något som jag vill se. Håller mig gärna så långt bort som möjligt då. Jag känner att jag redan är lite för nära genom att sitta hemma. Får se hur jag gör i morgon.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar