lördag 30 juli 2016

Melodikrysset v. 30 2016

Godmorgon kryssisar. Det är en ljuvlig morgon solen skiner och sprider sin värme. Jag får se om jag hinner vara med hela krysset idag. Ska göra en tur in till stan, och nej det är inte Pride som jag åker in till även om det lär vara svårt att undvika. Skulle det bli så gör jag en liten uppdatering efteråt, men till en början är jag med er och ni med mig. Det finns några få chanser att få in Lill-Marit Bugge.
Vi kommer i alla fall med stor sannolikhet få någon Taube idag med, och vem vet kanske till och med BAO och ABBA.




V 9 Dagens kryss börjar med Ray Charles som sjunger "Can't stop loving you"

L 1 Lite mer i samma tema. Nu instrumentalt av Beatles "Yesterday"


V 8 "I drove all night" med Celine Dion för att byta genre en aning.

L 2 Haha, sanslöst bra. Bert Karlssons egna version av Hoppa Hulle. För er som inte visste det så är det en cover på ett Israeliskt Eurovisionbidrag.

V 5, V 12 Moonlight Serenade med orkesterledare Glenn Miller antar jag.

L 11 Per Gessle och Gyllene Tider framför "Sommartider"

L 3 Jag antar att jag tror på sommaren också. Ann-Louise Hanson sjöng.

V 1 Vi tog en tur till bland annat Yokohama.

L 4 Madonna är mest känd som Madonna

V 7 Från Sound of Music och Maria ville bli nunna.

L 10 Jerry Lee Lewis kallade sig väl The Killer.

V 6 Jag har (ja inte jag) bott vid en landsväg i hela mitt liv. Det är Edvard Persson det.

Kortslutning:

V 9 Ray
L 1 Yesterday
V 8 Dion
L 2 Karlsson
V 5 Serenade
V 12 Miller
L 11 Per
L 3 Hanson
V 1 Yokohama
L 4 Madonna
V 7 Nunna
L 10 Killer
V 6 Persson


Ja tänka sig jag hann vara med er hela tiden, men nu måste jag pysa. Och inte blev det någon av de grupper/artister jag förutspådde. Lika glad är jag för det. Lite synd för Bugge förstås.  Men det kommer nya kryss.

Tack så jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar